EJK open water: reisdag met rennen op luchthaven

Het oorspronkelijke artikel door Judith Stap is te vinden (met foto's) op partnersite Zwemkroniek sinds 10/08/2011, 17:26u

Aan bijdragen geen gebrek met de naderende EJK open water zwemmen in het vizier. Deze keer is Judith Stap in de pen geklommen.

EJK dag 1: de reisdag met hardlopen op de luchthaven
Op dinsdag 9 augustus moest de EJK open water ploeg zich om 10 uur verzamelen op Schiphol. Wij (mijn ouders, broertje en ik) waren er al wat eerder en ik had van Ferry gehoord dat hij met zijn ouders & Stephan bij de Starbucks zat. Nadat we daar met z’n allen wat gedronken hadden zijn we naar het verzamelpunt gelopen waar Marcel Schouten & Leonie van Noort met hun ouders en Titus Mennen al op ons stonden te wachten. Na een uitgebreide fotosessie gingen we naar de incheckbalie om onze bagage af te geven en in te checken. Na het inchecken konden we weer helemaal terug lopen omdat we aan de andere kant van Schiphol door de douane moesten. Aan de andere kant van de douane heeft Stephan een hele mooie verrekijker gekocht en daarna zijn we naar de gate gelopen. Ferry en ik gingen nog een stukje hardlopen en huppelen, omdat hij had gehoord dat zoiets goed was vóór het vliegen. In het vliegtuig heeft iedereen gelezen, geslapen of monopoly gespeeld.

In Madrid aangekomen gingen we op zoek naar de gate om naar Austurias te vliegen. Toen we die gevonden hadden hebben we met z’n vieren (Marcel, Ferry, Leonie en ik) weer een stukje hardgelopen. Al die Spanjaarden keken ons heel raar aan toen we in onze Nederland kleren een stuk gingen rennen op de luchthaven! Vanaf Madrid was het nog maar een klein stukje vliegen naar Austurias. Op het vliegveld van Austurias werden we opgewacht door de organisatie van de EJK en per bus naar het hotel gebracht. Even de koffers op de kamers gezet, zwemtassen ingepakt en een ander busje naar het zwembad gepakt. Daar even 20 minuten losgezwommen in een klein zwembadje, busje weer terug gepakt naar het hotel en toen gegeten. Daarna nog even een stukje film gekeken met z’n vieren en toen gingen Leonie en ik terug naar onze kamers en lekker slapen.